Підгинаються коліна, пітніють долоні. Ти міцно хапаєшся за ручку дверей, паралельно згадуєш про усмішку. «Всім привіт! Тепер я працюватиму з вами» кожному з нас доводилося відчувати подібне. Навіть у найсміливіших осіб нова робота, колектив, обов’язки можуть викликати стрес та тривогу. Як їх  уникнути або вже позбутися? Що робити щоб стати своїм у команді?

Оскільки значна частина життя людини проходить на роботі, то й зрозуміло, що атмосфера довкола її робочого місця відіграє неабияку роль. Сховатися від світу у діжці вдалося лише філософу Діогену.

Колектив – система стосунків, відносин і правил писаних і неписаних, у межах певних кордонів. Відчуття дискомфорту й відсутності порозуміння під час спілкування з колегами по роботі знайоме багатьом з нас, деколи воно навіть сприймається як належне.

Коли людина приходить у новий колектив, вона може зіткнутися з труднощами. Через це часто колишній «відмінник» стає слабким «учнем» в колективі. Це може призвести до поганого настрою. У такі моменти головне не замикатися в собі та залишатися самим собою. Важливо навчитися не турбуватися про те, що про тебе скажуть оточуючі і розібратися в тому, чого саме хочеш ти. Якщо хочеш завоювати прихильність нових колег, треба зробити так, щоб їм було цікаво з тобою спілкуватися. Для цього шукай спільні теми, інтереси. Також намагайся зрозуміти які правила та закони нового колективу, якщо вони не суперечать твоїм принципам – прийми їх.

При налагодженні відносин з новими колегами важливо не забувати про головне – навіщо взагалі всі тут зібралися. Дружити чи працювати, і що означає «працювати»? Бути кожному другом необов’язково, але без відкритих відносин, де між людьми є зв’язки, не можливо налагодити роботу в колективі.