26.11.2019 | 16:32

25 листопада 2019 року працівниками Надвірнянської районної філії Івано-Франківського обласного центру зайнятості проведено ряд профорієнтаційних заходів для учнів випускних класів Ліснотарновицького НВК з метою підвищення готовності підлітків до професійного самовизначення, а також повне інформування про перспективні потреби ринку праці, системи професійної освіти в районі та області.

«Ваше знайомство зі світом професій, з правилами вибору професій, з соціально-економічними, психологічними і медико-фізіологічними аспектами вибору професії є найважливішою передумовою готовності до професійного вибору», - розпочала роботу з учнями провідний фахівець з профорієнтації районної філії Анжела Ментинська. Вона, зокрема, пояснила випускникам про необхідність виявлення їх схильностей та інтересів, а також особистих якостей.

У процесі проведення групової профконсультації із застосуванням тестових методик здійснювалося вивченння особистості школяра, процесу росту, формування якостей, здібностей та інтересів для аналізу професійної сфери більш осмислено та більш впевнено. На цьому етапі використано диференційно-діагностичний опитувальник ДДО Є. Климова. Учням запропоновано також онлайн-тестування за допомогою веб-базової платформи «Моя професія: консультаційна мережа».

Загалом робота з учнями школи спрямовувалася на виховання у них свідомого ставлення до праці, почуття обов’язку при виборі професії, любові і поваги до праці і людей праці, дбайливого ставлення до суспільної власності, до природних багатств і довкілля.

Саме на етапі роботи з випускниками профорієнтація є найвідповідальнішим чинником у своєчасному наданні допомоги у професійному виборі, проведенні корекції для формування в учнів вміння ставити цілі, планувати й організовувати свою діяльність, розширювати можливості самонавчання, розвивати навички рефлексивної діяльності.

Профорієнтаційна робота зі старшокласниками проведена таким чином, щоб сформувати готовність кожного учня до обгрунтованого вибору професії та планування перспектив отримання подальшої освіти, а також розвитку здібностей до аналізу сучасного ринку праці через засвоєння понять, що належать до планування професійної діяльності: ринок праці, професійна кар’єра, професійно важливі риси, професійна компетентність, професйна мобільність тощо.