Вибір професії відноситься до найважливіших кроків в житті кожної людини, багато хто помиляється на даному етапі свого життя. Від цього вибору залежить наше подальше життя, наш емоційний та фізичний стан. Тому що кожен з нас має право займатись улюбленою справою та не кожен свого часу зробив правильний вибір. Потрібно обирати те, до чого маємо хист і здібності. Таку працю будемо виконувати залюбки і найкраще. Це принесе
користь нам і всьому суспільству.
Для допомоги школярам у професійному самовизначенні та з метою підвищення престижу робітничих професій Тлумацьким районним центром зайнятості 7-8 вересня проведено профорієнтаційні заходи на тему: «Урок реального трудового життя» з учнями 9-11 класів Тлумацької та Олешанської загальноосвітніх шкіл І-ІІІ ст. Метою даного уроку було ознайомлення учнів з проблемою самовизначення, сформувати в них реальний погляд на вибір професії з урахуванням їх бажань, можливостей та потреб на ринку праці, мотивування учнів до вибору актуальних професій на ринку праці.
Директор районного центру зайнятості Михайло Богович ознайомив учнів Олешанської ЗОШ І-ІІІ ст. з актуальною інформацією про стан місцевого ринку праці, соціальними послугами, що надає служба зайнятості, особливостями працевлаштування в сучасних умовах. Також детально розповів про основні вимоги роботодавців до працівників. Тому під час бесіди учнівській молоді постійно наголошувалось на важливості свідомого вибору професії, відповідального ставлення до найважливішого рішення, яке людина приймає у житті – знайти таку професію, яка б відповідала вимогам, схильностям, здібностям та фізичним даним, сприяла розвитку людини, задовольняла її потреби, а також потреби ринку праці в кадрах.
При виборі професії фахівець з профорієнтації Оксана Навальківська запропонувала майбутнім випускникам Тлумацької загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. розглянути формулу вибору професії «Хочу-Можу-Треба». Увагу учнів акцентовано на тому, що кінцевий вибір своєї професії можна зробити тільки тоді, коли людина проаналізує всі компоненти формули вибору професії.
Також було проведено тестування за методикою Клімова учнів 9 класу і за методикою Голланда учнів 11 класу, що допомогло визначити школярам свій тип професії, а також свої професійні схильності.
Участь учнівської молоді у даних заходах спонукає їх замислитися над важливістю свідомого вибору професії. Судячи по тому, що вони охоче та активно включалися в обговорення, їм сподобалися дані уроки. Є надія, що дана інформація стане їм у пригоді при виборі професійного шляху.