20.12.2018 | 11:58

17 грудня 2018 року Надвірнянською районною філією Івано-Франківського обласного центру зайнятості проведено ряд заходів спрямованих на професійну орієнтацію учнівської молоді, в яких взяли участь школярі 9-х класів Надвірнянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1.

Основна мета занять - формування в учнів ціннісно-мотиваційної орієнтації, яка пов′язана з вибором професії, ознайомлення з переліком послуг, які надає служба зайнятості, інформування про світ професій та надання порад щодо здійснення усвідомленого вибору майбутньої професії відповідно до особистих схильностей, здібностей та вимог сучасного ринку праці.

Школярі ознайомилися з формулою вибору професії, практично заповнили анкети та отримали відповіді на запитання, які стосувалися сфери профорієнтації та професійного вибору.

«Як здійснити правильний вибір професії та знайти головну справу свого життя, щоб мати моральне задоволення від роботи, отримувати достатню заробітну платню, приносити користь людям та державі?» - така тематика дискусії була запропонована учням.

У кожного учня є свої особисті вимоги до майбутньої професії. Але разом із схильностями та бажаннями необхідно врахувати ще й потребу ринку праці.

«У кожного з нас є знайомі, друзі, які не знайшли собі роботи за професією після закінчення навчання, тому що вона втратила актуальність ще до моменту пошуку роботи», - вела бесіду з учнями фахівець Анжела Ментинська.

Фахівці служби зайнятості наголосили на тому, що для того аби завжди бути конкурентоспроможним потрібно мати кваліфіковану робітничу професію. Багато підприємств змагаються за можливість отримати висококваліфікованих працівників. Погляд на вибір професії як єдиної на все життя – хибний. Обрана професія повинна давати широкі можливості для професійного розвитку та змін.

А. Ментинська повідомила учнів про те, що обираючи фах, слід пам′ятати про свідомий вибір професії з врахуванням своїх нахилів та здібностей, стан здоров′я, особисті та громадські інтереси.

В ході уроку зі школярами було обговорено поняття «ринок праці», технології успішних дій на ньому, що у майбутньому вплине на реалізацію професійних намірів молодих людей, обґрунтованість професійного вибору в умовах ринку праці, що швидко змінюється.

В підсумку, учням було оголошено результати проведеного тестування та зазначено схильності до відповідних ім видів діяльності: роботи з людьми, дослідницької діяльності, роботи на виробництві, естетичних видів діяльності, екстремальних видів діяльності чи планово-економічних.