Перші дні на новій роботі, як і слід того чекати, є коротким періодом знайомства з колективом. Новий колега має стати своїм серед своїх. Щоб стати своїм слід дотримуватися низки простих і зрозумілих правил поводження на новому робочому місці. Далі подаємо виклад цих правил.

1. Привітність і доброзичливість. Прийшовши вранці на роботу, слід привітатися, а йдучи з роботи – прощатися. Не слід замикатися на робочому місці. Потрібно спілкуватися і бути на виду. У перші ж дні потрібно познайомитись з усіма співробітниками. Це слід робити ненав'язливо, щоб не здатися їм "прилипалою".

2. Допитливість. Питання слід виясняти по мірі їх надходження і уникати накопичення їх великої кількості. Не соромтеся запитувати. Слід знати міру у запитаннях, щоб у співробітників не склалося враження, що ви нічого не знаєте і не вмієте.

3. Стриманість, ввічливість і тактовність. Ці риси не завадять нікому і ніколи, але особливо доречними є у перший день перебування на новій роботі. Гучна розмова, завищена самооцінка не сприятимуть встановленню дружніх стосунків з колегами.

Не слід також показувати свої видатні здібності, давати співробітникам настанови, повчати їх.

Доречно на початковому етапі виявляти увагу до оточуючих, зацікавленість у роботі, здатність до навчання. Зрозуміло, що такі якості не завадять і у подальшому.

Не пригнічуйтеся, якщо у перші дні співробітники вас не помічають, чи вдають, що не помічають. Згодом все налаштується.

4. Корпоративна культура. Зверніть увагу на поведінку співробітників. Придивіться як ваші нові колеги спілкуються один з іншим та з керівництвом, одягаються, планують робочий день. Вточніть чи існує у компанії дрес-код. Пам'ятайте, що працювати і спілкуватися вам доведеться за правилами цього колективу.

5. Гідність. Зарекомендуйте себе як гідну людину. За жодних умов не підлеслюйтеся ні перед ким. Не засмучуйтеся, якщо вам негайно не вдається налаштувати контакт з колективом. Пам'ятайте, що спочатку до вас будуть ставитися як до незнайомця. Штучно прискорювати події не варто.

6. Служба і дружба. Навчіться вирізняти ділові і особисті питання. Пам'ятайте, що на роботі в офісі зібралися не друзі, а колеги. Не варто одразу ж розповідати всім про свої проблеми і невдачі. Слід докласти зусиль щоб збагнути, де проходить межа між професійними і особистими аспектами та подумати над тим як грамотно вибудувати професійні взаємини з колективом.

7. Зваженість. Ніколи не спішіть з висновками. Пам'ятайте, що слідом за захопленням може настати розчарування від роботи, але якщо ваш житєвий вибір професії був правильним, то з часом все стане на свої місця.

8. Комунікабельність. Не будьте відлюдькуватим. Приєднуйтесь до колег під час обідньої перерви. Не ігноруйте корпоративних заходів. Пам'ятайте, що у неформальній обстановці можна не лише простіше знайти спільну мову, а й почерпнути багато цікавої й корисної інформації.

9. Професіоналізм. Висловлюйте свою точку зору. Це підвищуватиме в очах колег ваш професійний статус. Врахуйте, що ваша думка має бути аргументованою і стосуватися справи. Не будьте агресивними у своїх висловлюваннях, оскільки це провокуватиме вороже ставлення до вас. Враховуйте, що і у інших людей може бути не лише просто своя точка зору з того чи іншого питання, а й вона може виявитися ще й правильною, а ваша точка зору –  ні.

10. Мовчанка про минулі лаври. Не варто щоденно згадувати про свої успіхи і досягнення на попередніх місцях роботи. Про свої досягнення на попередньому місці роботи варто розповідати лише тоді, коли про вас це запитують.

 11. Трудоголізмуні. Не зображуйте із себе трудоголіка. Можливо вам з першого ж дня захочеться показати рівень своєї професійної підготовки. Якщо чогось ще не розумієте, не беріть на себе всю відповідальність за доручену справу.

12. Начальство. Підтримуйте зв'язок з вашим безпосереднім керівником. Після сплину певного часу виявіть ініціативу і запитайте його наскільки він задоволений вашою роботою, що слід вам зробити для її поліпшення.

13. Паніцізась. Не панікуйте у випадку виникнення проблем чи дрібних конфліктів. Спокійно продовжуйте виконувати свою роботу. Вам може здаватися, що колеги вас зневажають. Вони, можливо, поки що приглядаються до вас і не хочуть завчасно перехвалити вас.

14. Визнання помилок. Якщо припустилася помилка, то не слід намагатися її приховати. Краще чесно зізнатися у цьому та запропонувати варіанти виправлення помилки.

15. Професійна форма. Не забувайте, що розумних, здібних і потрібних людей завжди буває чимало. Ви – лише один з цієї когорти. Не завадить завжди підтримувати свою професійну форму. Читайте спеціальну літературу. Відвідуйте тренінги, семінари, курси. Докладайте зусилля до свого розвитку – і успіхи прийдуть з досвідом.