Офіціант – працівник ресторану, кафе, бару, їдальні, закладу харчування в туристичних комплексах, готелях, що подає страви відвідувачам.

Характер роботи. В обов'язки офіціанта входить сервірування столу, зустріч відвідувачів, знайомство їх з меню, у разі потреби – поради у виборі страв, одержання замовлення, передача замовлень у гарячий і холодний цехи кухні, пробивання чеків на касовому апараті, доставка замовлення відвідувачу, розрахунок з ним, збір використаного посуду.

Вимоги до індивідуально-психологічних особливостей:

• вміння встановлювати контакт з відвідувачами ресторану, кафе, бару;
• добре розумітися в психології людини (гостя);
• відпрацювати для себе коректну форму обслуговування;
• дипломатичний підхід до відвідувачів;
• самоповага;
• гумор;
• вміння вести бесіду;
• знання іноземних мов в межах розмовного мінімуму, потрібного для виконання професійних обов’язків;
• швидке реагування на поведінку відвідувачів ресторану, кафе, бару.

Медичні обмеження. Кожна професія висуває певні вимоги до індивідуально-психологічних якостей людини. Офіціантом може працювати практично будь-яка здорова людина, але недоцільно опанувати цю професію людям, які мають певні протипоказання. Медичні обмеження щодо професії офіціант:
• захворювання органів зору, зорові розлади (косоокість, дальтонізм, зниження гостроти зору);
• захворювання хребта (сколіоз та ін.);
• захворювання і опорно-рухового апарату;
• психофізіологічні захворювання; епілепсія; органічне ураження центральної нервової системи;
• захворювання серцево-судинної системи та гіпертонічна хвороба;
• захворювання легенів;
• захворювання шкіри;
• захворювання слуху.

Освітня підготовка.  Професію можна здобути в Івано-Франківському коледжі ресторанного сервісу і туризму Національного університету харчових технологій, Державному навчальному закладі «Коломийський професійний ліцей», Вищому професійному училищі №7 м. Калуша, Державному професійно-технічному навчальному закладі «Отинійський професійний ліцей енергетичних технологій», Бурштинському торговельно-економічному коледжі Київського Національного торгово-економічного університету, Брошнівському професійному лісопримословому ліцеї.

Навчаючись учні набувають фахових знань, умінь і навичок, готуються застосовувати їх у своїй подальшій професійній діяльності. Під час проходжен-ня виробничої практики на підприємствах ресторанного сервісу, вони вдосконалюють свою професійну майстерність, набувають нових знань та навичок. Крім того, під час практики роботодавці мають нагоду оцінити професійний рівень молодих фахівців і запропонувати їм по закінченні навчання робочі місця.

Ринок праці. Професія офіціант – актуальна на ринку праці Івано-Франківської області. Офіціанти працюють в ресторанах, кафе та барах, обслуговують різноманітні урочистості за замовленнями підприємств, організацій, окремих споживачів. Обслуговують весілля, товариські зустрічі, вечори відпочинку, ювілеї тощо в закладах ресторанного сервісу, на підприємстві замовника.