В роботі з дітьми важливий пріоритет – це принцип активності, за якого кожен дошкільник є активним суб'єктом життєдіяльності зі своїм індивідуальним досвідом і особливим сприйняттям навколишнього світу. Одним із завдань профорієнтації є озброєння дітей системою життєво необхідних знань, умінь і навичок, формування потреб, звернення значної уваги саме тим професіям, які популярні. Організовуючи профорієнтаційну роботу, необхідно використовувати різні засоби й форми, постійно змінювати види діяльності, що стимулює пізнавальну активність дітей.

Саме з такою метою провідний фахівець з профорієнтації Косівської районної філії Івано-Франківського обласного центру зайнятості Тетяна Романчич провела день профорієнтації в Косівському НВК І ст. Т.Романчич ознайомила дітей з професіями і їх характеристиками в ігровій формі, адже зрозуміло, що дитині мало знати про професію, в неї потрібно пограти. Саме в процесі сюжетно-рольової гри діти відтворюють дії дорослих і відносини між ними, відображають зміст діяльності представників різних професій (лікаря, будівельника, водія, перукаря тощо). Ігрові дії дають змогу з'ясувати, для чого людині тієї професії потрібні певні елементи одягу. Навіщо будівельнику каска? Навіщо шахтарю каска з ліхтариком? Навіщо кухареві фартух і ковпак? Навіщо космонавту скафандр тощо.

З великим задоволенням діти брали участь в конкурсах, грали в ігри: «Збери професію», «Чого не вистачає?», «Вкладиші». Для дітей 1-4 класів проведено профорієнтаційні уроки на тему: «Цікавий світ професій», на яких їм запропоновано ряд вправ: «Професія на букву..», «Відгадай професію», «Сім нот», «Ланцюжок професій».

Фахівець переконана, що така форма роботи дає дітям змогу проявити свою індивідуальність, особистісні якості, в ігровій захопливій формі закріпити набуті знання. До того ж у дітей розвиваються логічне мислення, пам'ять, увага, які дуже потрібні при виборі професії у їхньому майбутньому. Все залежить від профорієнтаційного фундаменту, який має вагоме значення для виховання у дітей ціннісного ставлення до праці, формування їх власної трудової поведінки, ставлення до людей, речей.