Чи довіряють вам люди? Чи здатні ви справити належне враження на оточуючих? Багато хто зауважував, що людей, які б заслуговували довіри, не так то і багато навколо нас. Ми вибудовуємо відносини з друзями, колегами, знайомими без урахування фактора довіри. Однак це корисна якість може стати необхідним для комунікації, тому ігнорувати її не варто.

В основі взаємодії і спілкування людей є саме довіра, яка спонукає нас робити вчинки, приймати рішення. Людина, що заслуговує довіру, здатна впливати на оточуючих. Причому цей вплив буде прийнято ними спокійно, адже вони довіряють.

Що таке довіра? Довіра - сукупність трьох чинників. У всякому разі, багато вчених дотримуються цієї точки зору. Довіра формується з досвіду, компетентності та надійності. Якщо ваше оточення бачить у вас всі три компоненти, це означає, що виникає довіра. Виходить, що довіра залежить не від вас, а від цільової аудиторії. Саме їх сприйняття вас як особистості, оцінка ваших дій буде надавати потрібний вплив. А вміння, навички, дії - все це відходить на другий план і впливає на формування довіри тільки побічно. Завоювання авторитету - це складний і трудомісткий процес, а ось його втрата - справа кількох хвилин. Будь-який неправильний крок чи помилка можуть призвести до втрати авторитету. Варто більш детально зупинитися на кожному компоненті, який допомагає завоювати довіру.

КОМПЕТЕНТНІСТЬ. Компетентність - це один з максимально простих способів завоювати авторитет і довіру в робочій сфері. Якщо ви продемонструєте свої можливості, високу надійність, підтвердите свою компетентність, то це дозволить легко підняти рівень довіри в оточуючих. Ви відразу зруйнуєте всі перепони, як тільки покажите професійні вміння, навички, заявіть про себе, як про  компетентного фахівця.

ПРОФЕСІОНАЛІЗМ. Професіоналізм і компетентність пов'язані. Якщо ви хочете завоювати довіру людини в якомусь питанні, то потрібно показати себе винятковим професіоналом. З технічної точки зору ви повинні бути експертом, тоді колеги будуть вірити вам у всіх відносинах. Професіоналізм грунтується на досвіді, проведених справах, якщо на вашому рахунку є безліч вдалих проектів, то завоювати авторитет буде набагато простіше. Так можна переконати оточуючих у правильності своїх висновків, якщо вони засновані на професіоналізмі, на спеціалізованих знаннях, то до них точно прислухаються.

Показати свій професіоналізм в точних питаннях, що вимагають підтвердження, нескладно. Варто просто вивчити компетентні джерела, надійні за своїм змістом. Якщо при обговоренні ви будете посилатися на авторитетні дані, то професіоналізм, а разом з ним і довіра підвищаться. Тут також важливий і особистий досвід. Зверніть увагу, що вважається надійним джерелом серед вашого оточення, саме їх і слід використовувати.

НАДІЙНІСТЬ. Довіра може повністю змінити будь-яку ситуацію, без неї практично неможливо створити щось серйозне і значне.

Існує кілька категорій довіри - повна довіра, відносна і мінімальна. Основа довіри дозволяє поступово рости, щоб домогтися повної довіри з боку оточуючих. При цьому ваша надійність не повинна бути націлена тільки на людські погляди. Потрібно бути надійним у всіх ситуаціях, тоді планка вашого авторитету зростатиме. Довіряти почнуть навіть ті люди, які вас особисто не знають. З кожним кроком довіра збільшується, люди більше дізнаються про вас, причому дізнаються з хорошого боку.

Довіра - це важливий критерій не тільки для роботи, але і для повсякденного життя. Часто довіра губиться в дрібницях. Якщо ви даєте пораду, зверніть увагу, чи відповідаєте ви своїм же словам. Якщо ваш співрозмовник зауважив лицемірство, то він перестане всерйоз вас сприймати. Довіра формується на самому початку, її рівень залежить від першого враження. Якщо воно позитивне, то довіра стрімко розвивається, якщо негативні, то вас чекають невдачі і проблеми.